R   E   C   E   P   T   E   N   G   A   L   E   R   I   E

kleurrijke wereldgerechten





































Internationaal

Landen:

Afghanistan
Algerije
Angola
Argentinië
Armenië
Australië
België
Bolivia
Brazilië
Bulgarije
Cambodja
Canada
Caraïben
Chili
China
Colombia
Cuba
Denemarken
Duitsland
Egypte
Engeland
Filipijnen
Finland
Frankrijk
Georgië
Ghana
Griekenland
Guatemala
Honduras
Hongarije
Ierland
IJsland
India
Indonesië
Irak
Iran
Israël
Italië
Japan
Jordanië
Kazachstan
Kenia
Korea
Kroatië
Libanon
Maleisië
Marokko
Mexico
Nederland
Nepal
Nicaragua
Nigeria
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Pakistan
Paraguay
Peru
Polen
Portugal
Roemenië
Rusland
Saoedi-Arabië
Schotland
Senegal
Spanje
Sri Lanka
Suriname
Tanzania
Thailand
Tibet
Tsjechië
Tunesië
Turkije
Venezuela
Verenigde Staten
Vietnam
Zuid-Afrika
Zweden
Zwitserland
______________
 CONGRIS
Cuba, rijst met bonen, 4 p



1 ui, fijngesneden
1 teentje knoflook, geperst
2 el olie
1 groene paprika, in stukjes gesneden
1 blikje tomaatblokjes (400 g)
1 blikje rode kidneybonen mét vocht
200 g rijst
peper en zout
2 dl water


Bereiding


Verhit de olie in een pan en fruit er een paar minuten de ui en de knoflook in.
Voeg de paprika, tomaatblokjes en de rode kidneybonen met het vocht toe.
Breng het bonenmengsel op smaak met zout en peper en voeg er de rijst met het water aan toe.
Laat het geheel met het deksel op de pan zachtjes pruttelen tot de rijst gaar is.


Info









 Home

Rubrieken:

Hapjes:

•  Appetizers
•  Tapas

Voorgerechten:

•  Starters
•  Soepen

Salades

Desserts

Gebak
______________

Fruit

Groenten
______________

•  Aardappels
•  Bonen
•  Brood
•  Granen
•  Linzen
•  Noedels
•  Pasta
•  Rijst
______________

Gevogelte:

•  Kalkoen
•  Kip
•  Diversen
______________

Vlees:

•  Lam
•  Rund
•  Varken
•  Diversen
______________

Eieren

Kazen

Vis/zeevruchten
______________

Noten en zaden

Paddenstoelen
______________

Dressings en
Sauzen


Kruiden en
Specerijen

______________

Specials

Termen en
technieken


Maten en
gewichten


Varia

Deze website
(introductie)


Reageren

______________